Tuesday, December 15, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 

M8 - TERJEMAHAN TWITTER




Kebenarannya adalah kebanyakan kita mempunyai lebih daripada yang kita perlukan. Kami mempunyai hampir semua keperluan asas dan banyak lagi. Malangnya, kita cenderung melihat beberapa perkara yang tidak kita miliki & menjadi tertekan & putus asa. Berhati-hatilah kerana Yang Mahakuasa tidak suka bersyukur. Dia boleh mengambilnya. Bila-bila masa!




Pelajaran kehidupan terbaik sering dipelajari apabila anda rosak teruk. Apabila anda fikir anda telah mencapai tahap terendah & tidak dapat melihat jalan keluar. Tetapi jangan lupa bahawa beberapa berkat terbesar dalam hidup menjadi nyata & melalui cobaan paling sukar anda. Oleh itu, ambil hati. Tidak pernah putus harapan!





Adakah anda akan menolong seseorang walaupun anda tahu bahawa anda tidak akan mendapat apa-apa sebagai balasan? Yang benar adalah siapa sahaja yang dapat menolong apabila ada sesuatu di dalamnya tetapi mereka yang menolong apabila tidak ada yang diperoleh menunjukkan hati yang indah! Ini menunjukkan keikhlasan yang sebenarnya. Sekiranya anda mengenali seseorang seperti itu, anda akan diberkati!




Sentiasa meminta Yang Mahakuasa melindungi hati kita dari pengerasan. Semoga Dia melembutkan mereka dan mengizinkan kita untuk mengasihani mereka yang menderita dengan cara yang tidak dapat dibayangkan. Belajarlah berdoa dengan penuh semangat untuk mereka seperti yang kita lakukan untuk diri sendiri dan orang yang kita sayangi. Semoga Dia membuat kita rendah hati setiap masa!




Adakah anda sukar untuk memaafkan mereka yang telah menzalimi anda? Belajar memupuk semangat pemurah & penyayang. Ini akan menjadi peringatan pentingnya menunjukkan belas kasihan kepada orang lain. Kita boleh bersikap keras terhadap perkara kecil, tetapi tidakkah kita mengharapkan Rahmat Yang Mahakuasa?


Kehadiran Minggu 8










 

No comments:

Post a Comment